29.10.12

Deepthi: "Hengitä sisään.... ja ulos"

Nyt on pakko tulla kertomaan asiasta, oireesta, jota olen miettinyt pitkään. Nythän me kaikki jo tiedämme, että maapallo elää erittäin mielenkiintoisia ja historiallisia aikoja juuri nyt. Olemme tulossa pisteeseen, jossa maya-kalenteri päättyy ja tietyt planeetat ovat tietyssä asennossa toisiinsa nähden 21.12.2012. Se luo mahdollisuuden huikealle tietoisuuden nostolle ja värähtelyjen kohoamiselle. Nyt, kun nuo planeetat ovat linjautumassa, maapallo ja elämä maapallolla oirehtii erilaisilla tavoilla, jotka saattaa ihmissilmällä katsottuna näyttää jopa katastrofeilta. Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin siitä, että maapallo ja me ihmiset löydämme tavan elää sopusointuisempaa elämää yhteydessä luontoon ja omaan sydämeemme. Kaikkea sitä puhdistetaan pois, joka ei ole linjassa sisäisen totuutemme ja sydämemme kanssa. Näkymättömästä tulee näkyvää. Tunnistamme, tiedostamme, vapautamme.

Mitä lähemmäksi tuota päivämäärää menemme, sitä moninaisemmat ovat itse kunkin oireet tässä ajassa. Kun herkistymme, myös kehomme alkaa reagoida planetaarisiin muutoksiin. 

Suomen ykköstapahtuma tuona historiallisena päivänä on 2012NYT-konferenssi Tampereella. Heidän sivuiltaan ja linkkien takaa, jotka tuolta sivulta löytyvät, löydät hurjan paljon lisää tietoa näistä asioista. Myöskin luonnollisesti allekirjoittaneen blogista löydät runsaasti tätä asiaa koskevaa materiaalia. 

Mutta tästä en nyt tullut tällä kertaa puhumaan, vaan eräästä oireesta, joka on kiusannut minua nyt jo pidemmän aikaa: hengittämisen ja puhumisen vaikeudesta. Koska olen laulaja, ja olen treenannut ja "joutunut" kiinnittämään ääneeni ja äänenkäyttööni huomiota koko elämäni, luulin jo tietäväni miten hengitetään ja miten saan hengitykseni tasapainotettua. Siksi ne oireet, joita minulla on tänä syksynä olleet, ovat herättäneet minussa suunnatonta ihmetystä. On toki lukuisia asioita, joilla olen voinut tätä oiretta itselleni selittää, ja suurin niistä on tietenkin stressi, se, etten ole levännyt tarpeeksi. Mutta samalla minulla on ollut sisäinen tunne siitä, että se ei ole koko totuus.

Silloin kun oireeni alkoivat, kysyin enkeleiltäni, että mitä tämä on? Ensimmäinen vastaus, jonka he minulle antoivat, oli "Tunnet maapallon kurkkuchakran todellisen tilan itsessäsi. Maapallon kurkkuchakra on puhdistumassa". Minä tietenkin epäilin asiaa, vaikkakin se tällä tietämyksellä kuulosti myöskin täysin luonnolliselta. Aloin varovasti kysellä ympärilläni olevilta muilta herkiltä ihmisiltä, jos jollakin muullakin olisi ollut samoja oireita. Kaikilla tuntui olevan jotakin pientä, mutta ei ihan tässä mittakaavassa, mitä itse olen kokenut. Äsken löysin sitten sattumalta kommentin kanavoija Jennifer Hoffmanin facebook-seinältä. Se tuki täysin sitä ajatusta, joka minulla on alunperin tästä kaikesta ollut. Jennifer sanoo:

"Has anyone had trouble breathing over the past 3 or 4 days? I find that I am, at times, out of breath or can't catch my breath and I am not doing anything that would cause that to happen. I also found that I've been sneezing more and I don't have allergies. I was just wondering if this has been happening to any of you."

Indeed. Minun oireeni on ollut se, että koko hengitysjärjestelmäni ja äänentuottamisjärjestelmäni on mennyt yhtäkkiä jotenkin "sekaisin". Yhtäkkiä en muka muista, miten tuottaa ääntä ja miten hengittää puhuessa normaalisti. Käytän aivan kummallisia lihaksia, ja välillä hengitys jumiutuu aivan totaalisesti. Ja se ei ole äänityöläiselle kauhean mukava juttu. Toki olen ymmärtänyt, että omaa instrumenttiani tässä myöskin laitetaan linjaan ja puhdistetaan. Mutta tämä planetaarinen näkymä on häilynyt koko ajan taustalla mielessäni. Nyt, kun olen itse lähtenyt itseäni asian kanssa hoitamaan, seuraankin mielenkiinnolla, mitä alkaa tapahtua. Tänään olin jo voice massage-terapeutin vastaanotolla, ja periaatteessa loppuarvio oli, että minulla ei ole mitään hätää, että itse asiassa kehoni on paremmassa kunnossa näiltä osin, kuin monella muulla hänen potilaallaan. Mutta toki, kun otettiin huomioon, että olen äänityöläinen, niin siihen nähden lihaksista löydettiin lievää kireyttä. Rankin kohta hoidon aikana tuli kuitenkin siinä kohtaa, kun terapeutti käsitteli rintalastaani. Yhtäkkiä hengitykseni salpautui uudelleen ja kyyneleet vain alkoivat valua pitkin poskia. Tunsin aivan suunnatonta surua, joka yhtäkkiä nousi pintaan noiden painallusten aikana. Ihmettelin mitä ja kenen surua se oli, kenen itkemättömiä kyyneleitä vuodatin? Maapallon? Toki ne voivat olla minunkin, en sitä kiellä. Mutta silti edelleen tunsin, että tässä on nyt kyse jostain muustakin: kollektiivisesta surun ja tuskan purkautumisesta, ulkoapäin omaksumiemme lukitusten ja roolien aukeamisesta. Tahdomme vapauteen, haluamme jälleen voida hengittää täysin sydämin! 

Joten mitä tahansa "kummallisia", "vailla järkeä" olevia oireita ja tuntemuksia koetkaan tänä aikana, voit kuulostella ovatko ne omiasi vai kollektiivisia tuntemuksia. Varsinkin nyt näinä päivinä, kun taivaallamme loistaa täysikuu, ja Yhdysvalloissa riehuu raivomyrskyt, niin on ilmiselvää, että tunnemme sieltä tulevan kollektiivisen energian sieluissamme. Parasta mitä voimme tehdä, on pysyä omassa keskuksessamme, yrittää pysyä kevein mielin - ja hengittää. Tänään voice massage-hieronnassakin aina, kun löytyi kipeä kohta, terapeutti pyysi vain hengittämään syvään. Ja se auttoi kummasti. 

Hyväksy, siunaa, kiitä. 

Enkelit ovat kanssamme johtamassa tätä näkymätöntä - tai itse asiassa todella näkyvää - ylösnousemusprosessia kanssamme iloon ja rakkauteen. 

Ja nyt alla olevaan hiljentymiseen valmistautumaan 

Deepthi