7.12.09

Simplify to Super-ravintokurssi etenee


Vitsit, oon kyllä niiiiin superonnellinen tästä Heidin SIMPLIFY TO SUPER-ravintokurssista!! Tänään on nyt viides päivä menossa ja olen erittäin tyytyväinen edistymiseeni ja puhdistautumiseen mitä tapahtuu sekä kehon että mielen tasolla. Aloitan aamuni aina puolella litralla vehnäoras-sitruunavettä, jonka juonnista noin tunnin päästä teen aamusmoothien. Smoothieen laitan aina salaatinlehtiä, banaanin, avokadon, kookosöljyä, spirulinaa, vettä ja vaihdellen joko appelsiinin/ananasta/omenan/marjoja. On Aivan Tajuttoman Hyvää!!!! Ja täyttävää. Menee keveesti viiski tuntia, ennen ku pistän mitään suuhuni aamusmoothien jälkeen, paitsi ehkä chaita tai vehnäorasvettä, mutta siinä se. Iltapäivällä olen nyt syönyt luomupuuroa, hedelmän ja teetä, ja  välipalaksi olen popsinut pähkinöitä, siemeniä ja gojimarjoja. Iltasauviksen ja joogan jälkeen olen syönyt  iltapalaksi taas smoothien.

Ja ette voi uskoa miten mielettömän Hyvä Olo on Ihan Koko Ajan!!!!! Siis  kerta kaikkiaan uskomatonta! Vaikkei mulla nyt huonoja päiviä ole enää pitkään aikaan muutenkaan ollut, niin nyt se yhdistettynä vielä tähän ihanaan kevyeen oloon on jotain todella tervetullutta! Aineenvaihdunta on siis lähtenyt käyntiin oikein kunnolla, jonka tuloksena on jo nyt viiden päivän aikana lähtenyt pari kiloa! Huippua!

Ihmeen nopeasti sitä myös omaksuu tämän luomuajattelun. Suoraan sanoen aivan kauhistuneena äskenkin katsoin ruokakaupassa, mitä kaikkea ihmiset koreihinsa lappaa. Siis lähinnä nyt järkyttää sen takia, kun tämän kurssin materiaalin myötä TIETÄÄ, mitä nämä "ruoat" sisältävät!! Tekis mieli huutaa kaikille sielä kaupassa, että ÄLÄ OSTA TUOTA, se ei tee sulle MITÄÄN hyvää!! Huh, no, kai tämäki reaktio tästä ohi menee... Mut MIELENKIINTOISTA kyllä on.

Ja näitä superfoodeja en ehkä voi liikaa hehkuttaa! En enää yhtää ihmettele, miksi Heidi ja Olli niin peräänkuuluttavat niiden nimeen!! Olen liittynyt samaan kerhoon, ei voi mitään. :D

Tänään laitoin juuri Heidille menemään mun ruokapäiväkirjani ja odottelen häneltä "tuomiota". Eli että mitä mun kannattais ruokavaliooni alkaa lisäämään ja mitä ehkä poistamaan. Helppoja kokkausvinkkejä kaipaisin myös, koska mä olen itse siinä niin onneton ja mielikuvitukseton. Toki Heidin sivuilla on aivan valtavasti todella herkullisen oloisia reseptejä, mutta koska hän on Pitta-Vata kehotyypiltään ja minä puolestani puhdas Vata, niin resepteissä on paljon sellaista, mikä ei mun kehotyypille oo parasta mahdollista.

Olen tyytyväinen myös siitä, että olen päässyt suht hyvin kiinni Vatalle luontaisesta päivärytmistä, eli että nukkumaan olisi hyvä mennä ajoissa. Itse kun olen tottunut valvomaan helposti kolmeen neljään ja heräämään kymmenen yhdentoista aikaan, niin tässä on ollut vähän tekemistä . Äsken lenkillä jopa jo kelasin, et olis niin mahtavaa, et sais nuo keikatkin tulevaisuudessa sorvattua niin, että nekin kulkis luonnollisessa aikataulussa mun uuden rytmin kanssa, eivätkä alkaisi pahimmassa tapauksessa klo:01.00 yöllä......... Nyt kun on käynnissä joulukonsertoinnit, niin niiden rytmi on mulle aivan paras mahdollinen: konsertit alkaa aina klo:19.00, eli juuri silloin, kun mun vireystila on mitä parhain! Tuossa jo lenkillä visioin, että mun esiintymiset tuliski tulevaisuudessa painottumaan nimenomaan siihen klo:19-22, max 23.00 väliin, jolloin saisin pidettyä luontaisesta rytmistäni kiinni. :)

Tästä aiheesta on kyllä ollut keskustelua ihan laajemmaltikin muusikoiden keskuudessa, kun ravintolat tuppaa myöhäistämään artistien esiintymisaikoja aina vain myöhemmälle ja myöhemmälle, koska jengi tulee niin myöhään paikalle. Tyypit haluaa tietty eka vedellä pohjia kotona, jotta ilta tulisi halvemmaksi, ja ravintoloitsija taas venyttää "vetonaulan" showtimea mahd myöhään, että jengi pysyis kauemmin sielä tiskin ääressä. Ja oravanpyörä on valmis. *syvä huokaus* Toivottavasti olemme joskus siinä tilanteessa, että keikat alkaa alkuillasta, jolloin jenginkään ei tarvisi ryypätä niin paljoo ja kaikki olis perheidensä luona kotona ihmisten aikaan, ja jaksaisivat seuraavana päivänä vielä töissäkin. Kaikki hyötyisivät. Paitsi ehkä se ravintoloitsija... :) Minkähän takia senkin nimi pitää olla RAVINTOloitsija??????
Tuli vain mieleen... :DDD

Summa summarum: olen erittäin kiitollinen, että löysin Heidin ja sain aloittaa aivan uuden elämän hänen avustuksellaan. Vaikka muuten olin jo löytänyt Itseni, niin tämä ruokapuoli oli edelleen täysin hakusessa. Kaikenlaisia temppuiluja on tullut syömisen kanssa testattua ja sitten olen ihmetellyt, kun keho menee vain kahta kauheampaan kuntoon. Nyt, 31-vuotiaana olen vihdoin myös pääsemässä kiinni oikeanlaisesta, luonnonmukaisesta, juuri minulle sopivasta ruokavaliosta, joka tuntuu jo nyt joka solussa Täydelliseltä. Tosin täytyy sanoa, että vasta nyt olen tähän myös valmis. Kiitos, kiitos, kiitos!

Nyt tämä Vata alkaa valmistautua yöpuulle asettumiseen. Sitä ennen vähän vielä pussailua Olga-mirrin kanssa! <3


















         Mun henkinen kotiranta - Etelä-Intiassa Amman luona